ALEiens Homebrew Club

Spreading the Joys of Home Brewing Throughout Philadelphia and the Universe!

Last Saturday for National "Learn To Homebrew Day," we have some German visitors that filmed our club brewing out back of The Hulmeville Inn.  Erik and his crew were really nice and asked a lot of questions about brewing in general, how we all got into it, and the beer culture in America.  It aired on ZDF TV in Germany, their second biggest TV station.  Check out the link below!

http://www.zdf.de/ZDF/zdfportal/programdata/f0f0cb05-34cc-399f-9afe...

It will air Wednesday 11/6/13.

Translation:

"Somethings Brewing- How the Americans Are Reinventing Beer Culture

BREW beer in all imaginable flavors from chocolate to watermelon, store it in oak barrels that previously expensive whiskeys are matured, and serve the brewed also in the wine glass: homebrewer call themselves America's young wild beer brewers, far from bring fresh wind to the beer market of purity and tradition. 2100 the mostly small breweries there now. The motto: Way of the industrial production and to character, home-brewed beer. Beer is in as never before in the United States - and that at a time in Germany, the mother country of beer, less and less of it is drunk. As a reason that many experts see the unification of the world market: here are the five biggest beer companies divided the half of the total turnover. This ensures the consistent quality of beer while - uniformity ensures in the long term but also wasteland in the glass. The homebrewer to confront this monotony – with success: at the last world beer Championships small American farms collected dozen medals, among others for the best beer and the best beer.
Thomas Gill reported from the United States."

Da braut sich was zusammen – Amerikaner erfinden die Bierkultur neu

Sie brauen Bier in allen erdenklichen Geschmacksrichtungen von Schokolade bis Wassermelone, lagern es in Eichenfässern, in denen vorher teure Whiskeys gereift sind und servieren das Gebraute auch schon mal im Weinglas: Homebrewer nennen sich Amerikas junge wilde Bierbrauer, die fernab von Reinheitsgebot und Tradition frischen Wind auf den Biermarkt bringen. 2100 der meist kleinen Brauereien gibt es inzwischen. Das Motto: Weg von der industriellen Produktion und hin zu charaktervollem, selbstgebrautem Bier.
Bier ist in wie nie zuvor in den USA – und das in einer Zeit, in der in Deutschland, dem Mutterland des Bieres, immer weniger davon getrunken wird. Als Grund dafür sehen viele Experten die Vereinheitlichung des Weltmarkts: Hier teilen sich die fünf größten Bierkonzerne die Hälfte des gesamten Umsatzes. Das sichert zwar die gleichbleibende Qualität des Bieres – die Einheitlichkeit sorgt auf Dauer aber auch für Einöde im Glas. Dieser Monotonie treten die Homebrewer entgegen – mit Erfolg: Bei den letzten Bier-Weltmeisterschaften sammelten die kleinen amerikanischen Betriebe reihenweise Medaillen, unter anderem für das beste Kölsch und das beste Altbier.
Aus den USA berichtet Thomas Gill.

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